بدین ترتیب بود که اولین موتور سیکلت تکامل یافته هوندا در سال ۱۹۴۹ روانه بازار شد که Dream D-Type نام داشت. کمپانی هوندا در سیر تکاملی خود و در طی موفقیتهای چشمگیر در عرصه موتورسیکلت سازی، شانس خود را در اتومبیل سازی هم امتحان کرد. در اوایل سال ۱۹۶۰ اولین نمونههای اتومبیل جادهای هوندا تولید شد. البته این محصول بیشتر بر مبنای بازار ژاپن طراحی شده بود. اولین محصول اتومبیلی هوندا مدل T۳۶۰ در سال ۱۹۶۳، یک بارکش کوچک در چهار فرم متفاوت بدنه بود که با یک پیشرانه ۳۶۰ سی سی و با ۳۰ اسب بخار قدرت تولید میشد. دو ماه بعد، اولین محصول رسمی هوندا با نام S۵۰۰ ساخته شد که یک خودروی دو در با یک موتور ۴۹۲ سی سیبود که با ۴۴ اسب بخار قدرت و گشتاور ۹۵۰۰ دور در دقیقه و با یک گیربکس چهار دنده عرضه گردید.
علاوه بر بازار ژاپن، کمپانی هوندا تلاشهای بسیاری برای بازاریابی در آمریکا و کانادا انجام داد. اتومبیلهای پیشرفته هوندا که با مارک “ACURA” در آمریکای شمالی و چین عرضه میشود، تحولی بزرگ در تولید اتومبیل های لوکس هوندا ایجاد کرد. در سالهای اخیر تاکید هوندا در سیستم امنیتی و توسعه این امکانات بوده است. برای سال ۲۰۰۷ هوندا در صدد گسترش بخشهای استاندارد امنیت در حد خودروهای روز آمریکای شمالی بوده و در این زمینه کیسههای هوای روبرو (Front Air Bag )، کیسههای هوای طرفین ( Side Air Bag ) وترمزهای ضد بلوکه ( Antilock Brake System =ABS ) را در مدلهای جدید خود منظور کرده است. F۱ یا همان فرمولا وان یکی از مهیجترین زمینههایی است که هوندا بازی تجارت را در آن تجربه کرده است. برای اولین بار در فصل ۱۹۶۴ آلمان بود کههوندا اتومبیل خود را وارد عرصه رقابت کرد، ولی اولین پیروزی تیم هوندا در گراندپری مکزیک به دست آمد.
ساختمان کمپانی هوندا HONDA: