...SILICONVALLEY

...SILICONVALLEY

شما علاوه بر این مطالب با استفاده از جعبه لینک میتوانبد فیلم های تکنولوژی جدید را از اپارات با دسته بندی موضوعی مشاهده نمایید!
...SILICONVALLEY

...SILICONVALLEY

شما علاوه بر این مطالب با استفاده از جعبه لینک میتوانبد فیلم های تکنولوژی جدید را از اپارات با دسته بندی موضوعی مشاهده نمایید!

تاریخچه شرکت پورشه

 تاریخچه شرکت پورشه

نشان پورشه نشان محلی شهر اشتوتگارت است.اسب علامت مزرعه اشتات, شاخها و خطوط مشکی و سرخ بخشی از نشان سلطنتی پادشاهی وورتمبرگ است.
در سال 1930 Ferdinand Porsche پس از کسب تجربه لازم در کارخانه Austro Daimler و نیز کمپانی Ster بزرگترین کارخانه ماشین سازی اتریش شرکت طراحی خود را افتتاح کرد.

اولین طرح او پروژه 12 , ماشینس بود با موتور 5 سیلندر که با آب خنک می شد و به سفارش Zundapp طراحی شده بود.این طرح به علت قیمت بالایی که داشت موفقیت چندانی کسب نکرد. پروژه مشابهی برای N.S.U در ژانویه سال 1934 طراحی شد که ماشینی 4 سیلندر و مجهز به سیستم خنک شونده با هوا بود.هنگامیکه فروش N.S.U گسترش یافت این طرح نیز متوقف شد.
در همان سال Porsche از طرف هیتلر ماموریت یافت تا ماشینی جهت مصرف عموم بسازد, که چگونگی ساخت این اتومبیل را در تاریخچه VolksWagen خواهم نوشت.در دهه 1930 Porsche جهت آشنایی با تکنولوژی اتومبیل سازی به کشورهای امریکا و انگلستان سفر کرد و در سال 1937 با Henry Ford ملاقات نمود و در مورد ایده اتومبیل مردمی با او صحبت کرد.
Porsche فعالیت خود را به پروژه های VolksWagen محدود نکرد و آن را گسترش داد که این امر منجر به ساخت ماشین 16 سوپاپه ای بنام Auto Union P Wagen شد که در مسابقات Grand Prix چندین کورد بجای گذاشت.
او در زمینه تولید تجهیزات جنگی نیز فعالیت داشت که حاصل این تلاش طراحی تانک Tiger بود.به سبب خدمات Porsche به آلمان در اوج جنگ هیتلر به او لقب پروفسور داد.
Porsche سالهای جنگ را در اشتوتگارد گذراند و در سال 1945 بوسیله امریکائیان دستگیر و به فرانسه تبعید شد.او دو سال زندانی بود. اما ایتالیایی ها یک میلیون فرانک برای بازگشت Porsche به تیم طراحی کارخانه Cisitalia پرداختند که این اقدام منجر به آزادی او در آگوست سال 1947 شد.
Porsche در اواخر سال 1947 تصمیم به ساخت ماشینهای اسپورت گرفت.اولین اتومبیل Project356 نام گرفت که ماشینی سبک , رو باز , دو نفره مجهز به موتور 1131cc بهبود یافته Volkswagen بود.پس از آن اولین شاسی در مارس سال 1947 تکمیل شد و در ناه می بدنه روباز آن نیز تولید گشت. یک سوییسی اولین نمونه را در ماه سپتامبر خریداری کرد و در ماه آگوست خط تولید اتومبیل های اسپورت راه اندازی شد. این مدل برای اولین بار در سال 1949 در نمایشگاه Geneva با موتور 1086cc به نمایش گذاشته شد.البته در ابتدا قرار بر این بود که این اتومبیل با موتوری 1131cc به بازار عرضه شود.اولین سری پنجاه تایی این ااومبیلها در کارخانه Gmund ساخته شدند.اما Porsche دریافت که به فضای بیشتری نیاز دارد و سر انجام در سال 1949به اشتوتگارد برگشت.تا آن سال کمپانی دارای 150 کارمند بود و نیز تا سال 1950 تقریبا 300 اتومبیل تولید کرده بود.
در مارس 1951 پانصدمین Porsche تولید شد و سه ماه بعد از این جریان مدلهای این کمپانی به صورت جدی در دنیای رقابت کارخانجات اتومبیل سازی مطرح شدند.Ferdinadn poesche در ژانویه 1952 در گذشت و پسرش جانشین او شد.مدل 356 ابتدا در سال 1951 با موتور 1500cc و سپس در سال 1955 با موتور 1600cc به بازار عرضه شد.
ده هزارمین Porsche در مارس 1956 ساخته شد که تا آن زمان بسیاری از اتومبیلها به امریکا صادر شده بودند و در اواخر دهه 1950 کارخانه سالانه 8000 دستگاه اتومبیل تولید می کرد. تولید مدل 356 تا سال 1964 ادامه یافت تا اینکه در این سال مدل معروف 911 جایگزین آن گردید.
مدل 911 در سپتامبر 1964 با موتور 911Turbo را تولید نمود.حجم موتور 911 در سال 1977 به 3300cc افزایش پیدا کرد و این مدل هم اکنون از پر شتابترین اتومبیلهای جهان است.
علارغم محبوبیت زیاد مدلهای مختلف 911 , سال 1975 سال بدی برای این کمپانی بود و فروش به کمتر از 10000 دستگاه اتومبیل در سال کاهش یافت.اما مدل نسبتا ارزان 924 که در سال 1977 -پس از مدل 928-عرضه شد , پورشه را از خطر ورشکستگی نجات داد. این مدل تحول بزرگی در صنعت اتومبیل سازی محسوب می شد زیرا ابتکارات جدیدی در آن بکار رفته بود که از آن جمله می توان به عقب بودن موتور سیستم خنک کننده آبی و دیفرانسیل عقب اشاره کرد.
مدل توربو شارژر دار 924 در سال 1979 ساخته شد و سپس اتومبیل Carrera Turbo نیز به بازار عرضه شد.
Porsche از اختلافات زیاد بین مدلهای 924 و 928 آگاه بود لذا در سال 1928 مدل 944 با موتور 2479cc را به بازار عرضه کرد. این اتومبیل مدلی بین 924 و 928 بود.
مدل (Cabriolet) درشکه ای 911 نیز در همان زمان عرضه شد.سر انجام مدل نهایی 911 در سال 1985 مجهز به توربوشارژر دوقلو و بدنه ای سبک از جنس کولار و 4WD به بازار عرضه گردید.این مدل مسابقه ای B 959 نام گرفا و هر 250 دستگاه آن قبل از ساخت به فروش رفت.
Porsche به بهبود مدلهای اولیه خود ادامه داد و S 928 با موتور 4 سوپاپه در سال 1985 و 924 -که به خاطر بازدهی کمش اغلب مورد انتقاد بود- با موتور تضعیف شده در سپتامبر سال 1985 در کلاس S عرضه شد.
در سال 1988, Carrera 4 در بیست و پنجمین سالگرد تولد 911 به بازار عرضه گردید.این اتومبیل مدلی با قدرت 250 اسب بخار و دو دیفرانسیله (4WD) بود.
مدل 911 که طراحی موتور آن به سال 1912 بر میگردد همچنان به پیشرفت خود ادامه داد تا اینکه سرانجام به محبوبترین مدل تبدیل شد.

تاریخچه آئودی


تاریخچه آئودی

تاریخچه ائودی

شرکت خودروسازی آئودی نیز چون دیگر خودروسازان اروپایی پیشینه‌ای طولانی دارد و بیش از یک قرن پیش توسط آگوست هورچ آلمانی درسال 1899 به وجود آمد که این شرکت ابتدا نامش هورچ کمپانی بود و سال 1901 اولین خودروی خود را به کمک 15 کارگرش تولید کرد
این خودرو سرعتی معادل 32 کیلومتر بر ساعت داشت. سال 1909 آگوست هورچ شرکت دیگری را به جای شرکت قبلی تأسیس کرد و آن را Audi نامید که در واقع ترجمه لاتین اسم خودش یعنی هورچ بود. در این زمان خودروهایی را تولید کرد مانند خودروی نوع A که سرعتی برابر با 22کیلومتر برساعت داشت.

همچنین با چند خودرو درمسابقات رالی نیز شرکت کرد. با شروع جنگ جهانی اول شرکت آئودی مجبور به تولید وسایل جنگی شد. آگوست هورچ سال 1920 از مدیریت شرکت آئودی کناره‌گیری کرد اما به عنوان عضوی از هیات مدیره باقی ماند.

در سال 1929 خودروی 6 سیلندر 4655 و سال 1929 خودروهای مدل Derseden و Zwickau را عرضه کرد. در همین سال خودروهای 4 و 6 سیلندردیگری را تحت لیسانس شرکت پژو روانه بازار کرد. سال 1930 شروع به تولید خودروهایی کوچک کرد و در این زمان 9‌/‌17 درصد از بازار خودروی آلمان را در اختیار داشت. با شروع جنگ جهانی دوم همانند دیگر خودروسازان دنیا، شرکت آئودی به تولید جنگ افزار و خودروهای جنگی پرداخت و خودروهای جنگی مدل IFAF و IFAF8 را تولید کرد.

پس از جنگ جهانی دوم درسال 1958 شرکت بنز حدود 87 درصد از سهام این شرکت را خریداری کرد و سال 1959 مابقی سهام شرکت را نیز خرید، اما پس از آن در سال 1964 شرکت Volkswagen 50 درصد سهام آئودی را از شرکت بنز خریداری کرد و شرکتی را با همان نام راه‌اندازی کرد و محصولاتی را با همان نام قدیمی تولید و عرضه کرد و مدل‌هایی چون مدل 60، مدل 75 و مدل 80 و مدل 90 را عرضه کرد. سال 1969 شرکت به NSU پیوست و به NSU Audi تغییر نام داد.

این شرکت سال 1972 خودروی مدل 80 FOX و سال 1974 خودروی مدل آئودی 50 را عرضه کرد. پس از آن خودروهای ورزشی S و 8 Sرا تولید کردند که در مسابقات رالی به موفقیت‌های چشمگیری نیز دست یافتند.

سال 1986 شرکت آئودی خودروی مدل 80 خود را بهبود بخشید و نمونه جدید و پیشرفته‌ای از آن ارائه کرد که با استقبال خوبی مواجه شد و سال 1982 تا 1987 خودروهای سری آئودی 5000 را روانه بازارکرد.

در سال 1991 شرکت آئودی برای سومین سال پی‌درپی دربازارهای آمریکا به بالاترین میزان فروش خود دست یافت و این رشد و افزایش فروش شرکت تا سال 2008 با دستیابی به بازارهای آسیا ادامه داشت. به‌طوری که حدود 60 درصد بازار آسیا را به دست گرفت.

شرکت آئودی اولین تولیدکننده خودروهای تمام گالوانیزه در جهان است، همچنین صاحب خودروی A8 با بدنه تمام آلومینیومی است.

این شرکت همچنین دارای خودروهایی با بالاترین قدرت موتور نیز هست. علاوه براین آئودی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای ورزشی، همچنین درتولید خودروهای الکتریکی نیز سرآمد است